قارچ های مدرن

بازاریابی و راهکارها در جهت ارتقا , به همراه جزوات و مطالب مرتبط با رشته مدیریت بازرگانی

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

" قارچ های مدرن  "

           

 حتماً دیده یا شنیده اید , درفصل هایی که وضعیت جوی ناپایدار می باشد به محض بروز رگبار, قارچ هایی در قسمتهای مختلف دشت و جنگل به سرعت سراز خاک بیرون می آورند ورشد می کنند و باورتان نمی شود که دقایقی پیش از آنجا عبور کردید و قارچی در آنجا نبود .

         وضیت نابسامان مدیریت شهری در کلان شهر ها , رویش بیلبوردها را به مثابه رویش قارچ در هوای رگباری کرده است .

          اگر در کلان شهرهایی مانند تهران , تبریز , مشهد و... گردش کرده باشید و بخواهید کمی موشکافانه موارد را بررسی نمائید خواهید دید که بیلبوردهای بسیاری در نقاط مختلف این شهرها خالی از تبلیغات می باشد و این در حالی ست که طبق مصوبه سازمان زیباسازی شهرداری ، هیچ فضای تبلیغاتی (محیطی) که در اجاره شرکتهای طرف قرارداد با این سازمان قرار دارد، نباید خالی از طرح باشد !؟ خالی بودن یک بی نظمی بصری است و اینکه رهگذران با صفحات فلزی بزرگِ زنگ زده مواجه شوند یک ناهنجاری دیگر.!!

         در حالیکه که تبلیغات محیطی درحال حاضر، دومین رسانه بزرگ و مطرح (پس از تبلیغات تلویزیونی) در میان برندها در ایران محسوب می شود.  چرا این فضاها خالیست ؟

وضعیت نابسمان اقتصادی ,عدم حضور نمایندگی های رسمی برندهای معتبر ,حضور شرکتهای تبلیغاتی ناکارآمد و...  در نهایت افزایش سرسام آور قیمت تابلوها از دلایل این امر می باشد .

          هرچند افزایش قیمت اجاره تابلوها به شرایط واگذاری به شرکتهای تبلیغاتی مرتبط است اما حضور شرکتهای غیر متخصص که تنها با داشتن یک شرکت تبلیغاتی به ثبت رسیده قادربه شرکت در مزایده بوده و بدنبال حضوردر جمع شرکتهای دارای بیلبورد می باشند و بدون درنظر گرفتن شرایط بازار و با ارائه پیشنهادات سرسام آور برای بیلبوردهایی که در محل هایی قراردارند که نقاط ضعف زیادی دارند مسبب خالی ماندن آن در طول مدت اجاره رافراهم کرده و ناگزیر به اجاره کمتر از قیمت پرداختی خودشان جهت تامین مخارج می باشند .

         دو پل عابر پیاده در یک خیابان یک طرفه به فاصله 50 متر قرار دارند و هر دوطرف آن را سازمان زیبا سازی شهر تهران به شرکتهای تبلیغاتی جهت ارائه تبلیغات محیطی واگذار کرده است  اثر بخشی تابلوهای نصب شده در پل دوم که بیننده داخل خودرو در فاصله 50 مترپس از پل اول  بایدآن را مشاهده , تجزیه تحلیل  و تصمیم به خرید یا استفاده از آن کالا یا خدمت را بگیرد چقدر است ؟؟! هزینه اجاره آن بیلبورد چقدر است ؟؟!

         با آمدن LCD ها , تلویزیونهای شهری و تابلوهای دیجیتال ؛ شاید جایگاه بیلبردها در این میان محو شود .

فراموش نکنیم که جایگاه تصویر در ذهن ما بیشتر از عکس می باشد . ماندگاری و اثرگذاری تصویر به مراتب بیشتر است ضمن آنکه قیمت های ارائه شده جهت تلویزیونهای شهری به مراتب پائین تر از بیلبورد بوده و با افزایش تعداد تکرار تبلیغات می توان اثر گذاری را بیشتر نمود .

           متاسفانه در جزیره زیبای کیش به جای استفاده از تجربیات دیگران درجهت ارتقا زندگی شهری مناسب و با توجه به بسترموجود , راههای به بن بست رسیده درسرزمین اصلی را مدیریت کنونی دوباره به مرحله آزمون نهاده است و یکی از این بن بست ها قارچ هایی مدرن به نام بیلبورد است که هر روز در نقاط مختلف جزیره با تنوع متفاوت سراز خاک  بیرون می کند !!

 

 

چه کسانی برای وجود آنها در این مکانها تصمیم می گیرند ؟

 

چه ضابطه ای  برای قیمت اجاره آنها تعریف شده است ؟

چه استانداردی , شکل و نمای آنها رابرای یک شهر مدرن , تعریف کرده است ؟

چه میزان اثر بخشی این تعداد بیلبورد مهم است  ؟؟

چه شرکتهایی تمایل به ارائه تبلیغ در این بیلبوردها رادارند ؟؟

       و... دهها  " چه "  که هرکدام را باید مدیران سیاست گذار جزیره باید پاسخگو باشند ؛ ما باید یاد بگیریم از تجربیات دیگران برای بهتر شدن استفاده نمائیم , راههای به بن بست رسیده را دوباره طی نکنیم  . طی کردن آن هنر نیست کمی بزرگتر و نوآورانه تر بیاندیشیم , اگر ؛ خواهان به جا گذاشتن اثر ماندگار هستیم . //   ...بهمن ماه 89

 




:: برچسب‌ها: تبلیغات محیطی , اثرگذاری , یونس حقیدی ,
:: بازدید از این مطلب : 587
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : یونس حقیدی
ت : شنبه 7 اسفند 1389
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی